Сторінки

Біологія 10кл. 2022рік . ІІ семестр.

07 червня 2022р .

Тема.Можливості й перспективи застосування досягнень біології

Переглянути відео

Відповісти напитання (автор  підручника Соболь) на стор. 269

Результати роботи відправляти в телеграм


06 червня 2022р

Узагальнення теми «Репродукція і розвиток»

Відповісти на тесту



31 травня 2022р

Тема:Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини.

Завдання.

Опрацювати параграф 64, виконати завдання про вікові періоди на стор 267

Пропоную переглянути відео



30 травня 2022р

Тема:Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції).

Завдання.

Опрацювати параграф 63, виконати лаб. роб , висновок заповнити табл. 262-263.

Переглянути відео:

Як варіант- додаткове відео


24 травня 2022р

Тема:Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини.

Завдання: опрацювати параграф 62, виконати самостійну роботу (Соболь) на сторінці 259(заповнити таблицю).



23 травня 2022р

Тема:Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини.

Завдання: переглянути відео .  Виконати домашнє завдання з відео.



10 квітня 2022р

Тема:Онкогенні фактори та онкологічні захворювання, їх профілактика.

Завдання: опрацювати параграф 59.Виконати вправу на зіставлення на стор 246 та відповісти на пит.ст 247 у зошиті письмово.

Переглянути відео:



16.05.2022р
Тема: Статеві клітини. Гаметогенез. Суть та біологічне значення запліднення
Переглянути відео: 

Завдання:опрацювати параграф 60.Виконати вправу3, стор 251.(автор підручника Соболь) пройти тест


17.05 2022р
Тема:Особливості репродукції людини. Репродуктивне здоров’я.
Завдання: опрацювати параграф 61, вправа на стор. 254 завдання на зіставлення (автор підручника Соболь)


02 травня 2022р

Тема:Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають.

Переглянути відео:

Виконати завдання: 57(автор Соболь), тест на стор 239.


03 травня 2022р

Тема: Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. 

Завдання:58 на стор.243 по рівням та переглянути відео.

Для розширення уявлень відео



26 квітня 2022р  День пам'яті жертв Чорнобильської трагедії. Сьогодні відзначається 36-та річниця аварії на Чорнобильській атомній електростанції, найбільшої в історії ядерної енергетики. Аварія забрала життя сотень людей і завдала непоправної шкоди екології Європи.

26 квітня2022р

Тема. Репродукція клітин.

Пропоную переглянути відео:


Завдання: опрацювати параграф 56 , заповн табл. стор.235(автор Соболь) 

 

25 квітня 2022р

Тема:Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи.  Правила біологічної етики.

Завдання: опрацювати параграф 55, стор 231.(автор Соболь) відповісти (письмово) на питання по рівням, кросворд(усно).

Переглянути відео:Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики.

Підготувати повідомлення за темою:

Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи.


18 квітня 2022р.

Тема:Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів.

Переглянути відео:Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів

Завдання: опрацювати§53, виконати сам. роб. стор.223.(автор Соболь)


19 квітня 2022р

Тема:Особливості процесів регенерації організму людини.

Переглянути відео:https://youtu.be/ZdRJcwo-XvE



Виконати завдання:опрацювати параграф 54 відповісти на питання на стор. 227 (виконані завдання присилаємо)


04 квітня 2022р

Тема. Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від мутагенних впливів.

Переглянути відео та зробити конспект основних моментів теми:

Завдання: опрацювати параграф 47(Соболь автор), переглянути відео та створіть і заповніть таблицю ,яка запропонована у наступному відео, виконати проект.(виконану роботу фотографуємо і відправляємо)


05 квітня 2022р

Тема.Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот.

Завдання:опрацювати параграфи 48-49 (автор Соболь), перегляньте відео, відповісти на питання по рівнях на стор. 201,205.



11.04.2022р

Тема: Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини.

Завдання: опрацювати параграфи 50-52(автор Соболь), запишіть приклади, виконайте завдання в кінці відео.(виконану роботу фотографуємо і відправляємо)

12.04.2022р

Узагальнення з теми «Закономірності  мінливості»

Відповісти на тести (фотографувати результат і відсилати, відповідати чесно).


21 березня 2022року.

Тема. Закономірності мінливості людини

Пропоную переглянути відео:

Завдання: опрацювати параграф 45 автор підручника Соболь Біологія 10кл.Виконати лабораторну роботу 2 на стор188-189.

22 березня
Тема: Закономірності  неспадкової  мінливості.
Пропоную переглянути відео:

Завдання:
1)Опрацювати параграф 45.
2)Відповісти на питання на сторінці 189.


28 -29 березня 2022рік
Тема.Закономірності спадкової мінливості.
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації.
Переглянути відео:

Завдання: опрацювати параграф 46 (Соболь Біологія 10кл) та відповісти на питання на сторінці 193, виконати задачі на мутації на стор.192.

14 березня 2022року

Тема.  Зчеплене успадкування. Позахромосомна спадковість у людини

Переглянути відео: 

Завдання: виконати завдання 1, 2 на сторінці 185. Опрацювати параграф 44 - підручник Соболь Біологія 10кл
Дати відповіді на питання по рівням на сторінці 185.(Завдання для самоконтролю)
Виконане завдання відправити.(на пошту чи Теlegram)



15 березня 2022рік. Виконуємо у зошиті та відправляємо на перевірку.

Тема. Узагальнення знань з теми «Спадковість»

 1-6 – тестові завдання з однією вірною відповіддю (0,5 бали кожне завдання); 7-9 – завдання на знання термінів (1 бал кожне завдання); 10-11 – завдання на відповідність (кожне завдання 1 бал); 12 – теоретичне завдання (1 бали); 13 – задача з генетики (2 бал).

1. Здатність живих організмів набувати нових ознак і їхніх станів у процесі індивідуального розвитку:      А) спадковість;       Б) мінливість;      

 В) схрещування.

2. При аналізі спадковості ряду сімей, вчений дійшов висновку, що особливості людини зумовлені умовами середовища та спадковістю:

А) Френсіс Гальтон;           Б) Томас Гант Морган;            В) Грегор Мендель.

3. Сукупність усіх генів організму, що одержані від батьків:

А) генотип;        Б) ген;       В) фенотип.

4. Який закон Менделя відповідає формулюванню: під час моногібридного схрещування двох гібридів першого покоління, які є гетерозиготами, в потомстві спостерігається розщеплення за фенотипом 3:1, за генотипом 1:2:1

А) закон розщеплення ознак;         Б) закон незалежного успадкування ознак;

В) закон одноманітності гібридів першого покоління.

5. Форма взаємодії алельних генів, за якої у гетерозиготного організму домінантний алель не повністю пригнічує рецесивний алель, внаслідок чого проявляється проміжний стан ознаки:

А) повне домінування;          Б) неповне домінування;           В) кодомінування.

6. Схрещування гібрида першого покоління з однією з батьківських форм:

А) зворотне схрещування;           Б) аналізуючи схрещування;            В) реципрокне схрещування.

7.Гібридологічний аналіз – це …

8. Епігенетика – це …

9. Геном людини – це …

 

10. Встановіть відповідність між значенням досліджень геному та галузями діяльності людини:

1. Діагностування та лікування спадкових хвороб

2. Вплив ліків, який супроводжується різними реакціями в різних людей

3. Вивчення давніх ДНК, отриманих із викопних решток

4. Вивчення різноманіття людського геному в різних видів роду Людина, різних етнічних груп виду Людина розумна

А. медицина

Б. палеогеноміка

В. фармакогенетика

Г. еволюційна біологія

Д. антропологія

11. Встановіть відповідність між поняттями генетики та їх визначеннями:

1. Гетерозигота

 

2. Гомозигота

 

3. Генотип

 

4. Фенотип

А. сукупність усіх генів організму, що одержані від батьків.

Б. ди- або поліплоїдна особина, гомологічні хромосоми якої несуть однакові алелі певного гену.

В. ди- або поліплоїдна особина, гомологічні хромосоми якої несуть різні алелі певного гену.

Г. особливість організму, що існує у своїх проявах.

Д. сукупність ознак і властивостей організму, які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища (зовнішні ознаки організму).

 

12. Перерахуйте особливості організації спадкового матеріалу еукаріотичних клітин.

 

13. Наявність пігменту у волоссі людини домінує над альбінізмом. Чоловік та дружина - гетерозиготні за пігментацією волосся. Який колір волосся можливий у нащадків?


Немає коментарів:

Дописати коментар