Сторінки

Другий семестр. Індивідуальне навчання Івлєва Данила 7 клас

Хімія 7 кл. 13.01.2021рік

Тема : Масова частка елемента в складній речовині.

Завдання: 1) переглянути відео      https://youtu.be/d7jYW80erAs

         2)виконати  відповідні завдання у зошиті. 



Біологія 7кл

13.01.2021рік

Тема: Різноманітність  кл.Ссавців.Ряд Хижі, ряд Китоподібні.

Переглянути відео:https://youtu.be/ZApFHlkaEmU



Виконати завдання у зошиті: сторінка 48.


20.01.2021рік
Тема: Різноманітність Ссавців.Ряд Примати.
Завдання.
1) Переглянути відео: https://youtu.be/gxqJ3qf9aHs

або додатково  https://youtu.be/SOBtEObOOdQ

2) виконати завдання у зошиті:сторінки 50-51.


20.01.2021рік

Основи здоровя. 7клас.

Тема: Психічна та духовна складова здоровя. Уміння вчитися.

План. 1 Умови успішного навчання.

           2 Розвиток сприйняття, уваги, памяті, творчих здібностей.

                                           Притча про таланти

     У Біблії переказано чимало притч Ісуса. Одна з них пояснює, як люди мають розпоряджатися тим, що вони отримали від Бога – своїми здібностями й обдаруваннями. Вона розповідає про господаря, який вирушаючи у воєнний похід, роздав срібні монети  своїм робітникам. Повернувшись з походу, він покликав робітників до себе, щоб дізнатися, як вони розпорядилися грошима. Перший і другий сказали, що вигідно вклали їх і примножили багатство удвічі. За це вони отримали винагороду. А третій робітник закопав гроші в землю, а відтак викопав і приніс, щоб повернути господарю.

1. Хто вчинив краще?

2. Який висновок можна зробити з цієї притчі?

Притча про секрет навчання

     В одного відомого майстра з боротьби було багато учнів. Старший із них навчався довгі роки, і тренувався зі старанністю. Одного разу він звернувся до майстра:

-          Скажіть, чи є ще що-небудь, чого ви мене не навчили?

-           Твоє навчання закінчено, я навчив тебе всього, що знав. Ти засвоїв усі прийоми боротьби, відомі мені.   Від цих слів молодий борець сповнився гордості і оголосив усім і всюди, що тепер він кращий борець країни і міг би перемогти навіть свого знаменитого вчителя. Сотні людей прийшли подивитися на цей поєдинок.   Після рівної і спокійної боротьби майстер раптом несподіваним прийомом поклав учня на обидві лопатки.

-          Дивно, сказав переможений, переводячи подих, -я навчився всього, що ви знали, але ви здолали мене невідомим прийомом…

-          Друже мій, я справді навчив тебе всього, що знав, - відповів майстер, але цей прийом народився тільки зараз, у процесі боротьби. Це імпровізація!

-          Але цього ви мене не вчили, - сказав учень.

-          Цього я не можу тебе навчити, цього ти повинен учитися сам.

1. Про які умови успішного навчання йдеться у притчі?(Наполегливість, вольові зусилля, тренування тощо.)

2. Як розумієте останні слова майстра? (Навички самостійного здобуття знань – одна з важливих умов успішного навчання.)

Завдання: Опрацювати теоретичний матеріал статті підручника та сформулюйте відповідь на запитання: «Що є складовими уміння вчитися?»

Прочитати, запамятати, усвідомити, зробити висновок:  «10 умов успішного навчання»

1. Дотримання режиму дня

     Раціональний розподіл часу впродовж дня, чергування роботи та відпочинку, легких та важких предметів під час виконання домашніх завдань, порядок на робочому місці – все це економить сили, створює творче задоволення від навчального процесу.

2.Упевненість у своїх силах

     Не обминати труднощі, того, чого боїшся. Соромитесь виступати перед аудиторією – шукайте можливості робити це частіше. Є страх перед чимось чи кимось – шукайте можливості частіше зустрічатися з ними.

3.Розвиток сили волі

    Успіх приходить лише до тих, хто його прагне, докладає максимум зусиль. Не чекайте, що хтось «відкриє» вас, відкривайте себе самі.

4.Уважність під час навчання

     Не відволікайтесь під час занять ні на товаришів, ні на сонячних зайчиків, ні на телевізор чи на телефон або планшет, ні на приємні чи гіркі спогади, інакше можна пропустити щось важливе, через що навчальний матеріал одразу стане нудним і незрозумілим.

5.Намагатися осмислювати та розуміти навчальний матеріал

     Не покладайтеся лише на механічну пам'ять, не «зазубрюйте» матеріал, намагайтеся зрозуміти причинно-наслідкові зв’язки, визначати головне та другорядне. У цьому вам можуть допомогти складання плану, конспекту, логічних схем, узагальнених таблиць, діаграм.

6.Самостійність у навчанні

     Не чекайте, поки вчитель «розжує» і вкладе у вашу свідомість той чи інший матеріал. Найміцніше засвоюється те, що здобуде ціною власних розумових зусиль, тому ще вдома намагайтесь уявно «зазирнути» на наступний урок, прогляньте новий матеріал, складіть власну думку про нього. Ніколи не покладайтеся на списування і підказки.

7.Практичне застосування знань та умінь

     Потрібно більше розв’язувати задач та вправ; працювати не лише головою, а й руками; передавайте свої знання товаришам і самі вчіться в тих, хто вже досяг успіху.

8.Розширення свого кругозору

     Пробуйте свої сили в різноманітних видах діяльності і пам’ятайте: по-справжньому навчається лише той, хто вдумливо читає багато розумних книг.

9.Самовиховання кращих людських якостей

     Духовний розвиток, самовдосконалення, розвиток естетичних смаків, культура поведінки, небайдужість до навколишнього життя – реальна мета самовдосконалення.

10. «Товаришувати» з усіма навчальними предметами

     У школі вивчають багато дисциплін, усі вони потрібні кожному, незалежно від уподобань і майбутньої професії.

1.      Що таке сприймання?

     Знання про навколишню дійсність людина одержує не тільки через відчуття, а і через сприймання. У відчуттях відображаються лише окремі властивості предметів, наприклад, їхній запах, колір, твердість тощо, тоді як у сприйманні всі ці властивості відображені в їхній сукупності і взаємозв’язку.

     Сприйманням називають відображення в свідомості людини предметів і явищ дійсності за їхнього безпосереднього впливу на органи чуття.

     Існує шість головних каналів сприйняття, якими інформація проникає до мозку. Залежно від переважної ролі того чи іншого аналізатора у структурі образу розрізняють наступні види сприйняття: кінестетичні, зорові, слухові, дотикові, нюхові, смакові. Ми вчимося за допомогою того, що бачимо, чуємо, відчуваємо на смак, відчуваємо на дотик, нюхаємо, робимо. Кожен учень має свій вид сприйняття: візуальний – (найкраще сприймає навчальну інформацію через органи зору), аудіальний  - (найкраще сприймають навчальну інформацію на слух, люблять слухати музику), тактильний – (найефективніше навчаються, відчуваючи світ на дотик), кінестетичний  - (найкраще навчається у русі). Залежно від провідних аспектів об’єкта, що сприймається, виділяють також такі класи сприймань: Простору,  Часу,   Руху,  Об’єктів.

1)      Це цікаво!  Ще одна важлива інформація про канали сприйняття навчальної інформації. Вчені визначили, що ми засвоюємо: 10% того, що читаємо; 20% того, що чуємо; 30% того, що бачимо; 50% того, що бачимо і чуємо; 70% того, що говоримо; 90% того, що говоримо і робимо.

Історія знає багато прикладів, коли люди досягли неймовірних успіхів, завдяки наполегливості й розвитку своїх здібностей.

     Олександр Македонський – пам’ятав обличчя й імена майже всіх солдат своєї армії.

     Федір Шаляпін, коли був маленький, його не приймали співати в хорі. А потім він став великим співаком.

     Ісак Ньютон був останнім учнем в класі по успішності, всі з нього глузували, це змусило його взятися за навчання, швидко залишивши позаду всіх, хто з нього жартував.

     У жовтні 1834 року до університету Глазго був прийнятий студент Уїльям Томсон, якому на день вступу виповнилося 10 років і 4 місяці. В майбутньому він став лордом Кельвіном, видатним фізиком.

     З іншого боку, здібності – категорія примхлива, тендітна. Так, гімназист Гоголь мав з літератури трійку, а твори зазвичай писав на двійки.       Знаменитого німецького хіміка  Лібіха виключили з гімназії за неуспішність.    Едісон, Менделєєв, Ейнштейн були у школі «середнячками».

     Отже, поєднання різних каналів сприйняття з практичними діями сприяє найбільш ефективному засвоєнню навчального матеріалу.

(Як можна пояснити ці факти?)

   Різні види сприйняття рідко можна спостерігати в чистому вигляді, здебільшого вони комбінуються один з одним. Наприклад, сприйняття кінофільму має зоровий і слуховий характер, оскільки глядач сприймає як кадри, що проходять перед його очима на екрані, так і розмову, і музику, з яких складається звукова частина картини. Включається в цей процес і руховий аналізатор, що бере участь у сприйманні мови і музики.

     Сприйняття може бути:

  •  повним і неповним;
  •  глибоким і поверхневим;
  •  об’єктивним або помилковим;
  •  швидким і повільним.

     Сприймаючи певний об’єкт, ми виділяємо його окремі ознаки і властивості та водночас об’єднуємо їх у єдине ціле, завдяки чому і виникає його цілісний образ.

Найважливішими властивостями сприйняття є:

  1.  цілісність;
  2.  структурність;
  3.  осмисленість.

2.Що таке увага та уява?

     Увага це форма психічної діяльності людини, яка полягає в її спрямованості і зосередженості на певних об’єктах.

     Розрізняють мимовільну, довільну, післядовільну увагу.

     Мимовільна увага не потребує волі, зусиль, відбувається сама по собі, без постановки мети людиною. Існує багато подразників, дія яких спричиняє появу мимовільної уваги. До них належать: новизна, раптовість дії, сила, зміна інтенсивності дії, переміщення об’єкта в полі зору, контраст об’єкта з фоном тощо.

     Довільна увага – увага, яку особистість свідомо викликає, спрямовує і регулює, виникає внаслідок вольових зусиль.

     Післядовільна увагаувага, що виникає на основі інтересу  до процесу діяльності. Примусово викликати цей вид уваги не можна. Шлях до неї лежить через пробудження інтересу до діяльності.

     Уява - це відтворення у психіці людини предметів та явищ, які вона сприймала коли-небудь раніше, а також створення нових образів предметів та явищ, котрих раніше вона ніколи не сприймала.

     Розрізняють:

1.      Пасивну уяву - що виявляється у хворобливих фантазіях, маренні, або в такому фантазуванні, яке не має усвідомленої мети;

2.      Активну уяву - яка відбувається в межах творчої діяльності, підкорена певній меті.

3.Що таке пам'ять?

     Пам'ять – психічний процес, який полягає в закріпленні, збереженні та наступному відтворенні минулого досвіду, дає можливість його повторного застосування в життєдіяльності людини.

     За характером переважної психічної активності розрізняють такі види пам’яті:

1.      Руховапам'ять на рухи та їх системи;

2.      Емоційна пам'ять на почуття, які є стимулом до діяльності;

3.      Образна пам'ять на уявлення: зорова, слухова, нюхова, смакова, дотикова;

4.      Словесно-логічна специфічна людська, запам’ятовується думка у формі понять.

Властивості пам’яті: запам’ятовування, збереження, відтворення інформації, забування(захисна функція).

Вправи на розвиток пам’яті

  Гра-тест «Чи гарна у вас пам'ять?»

У дві колонки записано 20 слів.

Завдання. Прочитати  їх і намагатися запам'ятати. На це дається 1 хвилина. Якщо вам важко запам'ятовувати – прочитайте тихенько. Читати можна тільки раз.

Слова, які потрібно запам'ятати: рушник, фантик, заєць, парта, телевізор, гніздо, лампа, змія, виноград, огірок, панчохи, Сонце, дірка, пеньок, насіння, годинник, пігулки, відро, настрій, форма.

Пригадайте слова і запишіть їх. Намагайтеся не переплутати послідовність слів. Порівняйте свою відповідь із написаним. Якщо бракує слова або воно не на своєму місці – це помилка. Підрахуйте свої відповіді.

Не засмучуйтесь, якщо маєте низький бал. Існують способи покращення процесів запам’ятовування.

       Щоб процес запам’ятовування протікав якнайпродуктивніше, дотримуйтеся таких правил:

     2)Пам’ятка для учня для продуктивного запам’ятовування

  •    намагайтеся ставитися до матеріалу, який ви запам’ятовуєте, не байдуже, а з великим емоційним інтересом;
  •          навчіться зосереджувати свою увагу на досліджуваному предметі;
  •      намагайтеся зрозуміти матеріал, формуйте в себе свідомий вольовий намір запам’ятати його;
  •      осмислено повторюйте матеріал, користуйтеся смисловими опорами, смисловим співвіднесенням та смисловим групуванням;
  •   учіть і повторюйте невеликими дозами, краще вчити по одній годині сім днів, аніж сім годин поспіль за один день;
  •        після фізики вчіть історію, після літератури — математику: пам’ять любить різноманітність;
  • у ході запам’ятовування записуйте ключові слова, малюйте схеми, діаграми, графіки
  •  якщо одержали завдання у вівторок, а відповідати треба в п’ятницю, не чекайте до четверга: вивчіть одразу, а напередодні тільки повторіть.

 Завдання. Давайте повернемося до слів із першої колонки. Ось вони: рушник, заєць, телевізор, лампа, виноград, панчохи, дірка, насіння, пігулки, настрій. Не всім їх легко запам’ятати.

Давайте зараз не будемо покладатися на механічну пам'ять, а включимо асоціативну пам'ять. Ми зараз спробуємо скласти зв'язну розповідь із даними словами і уявимо її, як фільм на екрані. Якщо він буде цікавим, то збережеться в пам'яті на все життя.

Орієнтовна розповідь. Умившись, Заєць витерся рушником, повісив його собі на шию і сів біля телевізора, щоб подивитися улюблену телепередачу. Включив настільну лампу, взяв гроно винограду. Раптом Заєць помітив на панчохах дірку. Він засмутився. Щоб відволіктися, взявся лузати насіння. Проте хвилювання не проходило. Заєць змушений був випити заспокійливі пігулки. Настрій був остаточно зіпсований.

     3)Які є фактори , що погіршують  стан пам'яті та фактори, що поліпшують . Знайдіть їх. Завдання:скласти табличку:

І. Фактори поліпшення пам'яті: свіже повітря, вітаміни, активний відпочинок, сон, позитивні емоції, тренування пам'яті.

ІІ. Фактори погіршення пам'яті: наркотики,  алкоголь, тютюнопаління, стрес, страх, негативні емоції, ігроманія, втома та перевтома.

     4.Що розуміють під поняттям здібність та що таке творчість?

     Здібності – індивідуально стійкі психічні властивості людини, що визначають її успіхи в різних видах діяльності.

     Творчість – діяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей (нові твори мистецтва, наукові відкриття, інженерно-технологічні інновації тощо). Необхідними компонентами творчості є фантазія, уява, психічний зміст якої міститься у створенні образу кінцевого продукту (результату творчості).

     1)Тренувальні вправи на розвиток творчих здібностей

     1. «Так, та не так»

     Візьміть любий предмет (ключ, гребінець, м’ячик, лінійку, носову хустинку тощо). 

Завдання: назвати основне призначення предмета та придумати кілька варіантів творчого його застосування. Наприклад: ключем відкривають замок, та він може бути грузилом на вудочці під час риболовлі, предметом декорування інтер’єру в кімнаті, ґудзиком, шиною для фіксування перелому фаланги пальця, закладкою у книзі тощо.

       2. «Конкурс ерудита»       Дайте відповіді на запитання.

1.    1.  Якою косою не можна косити? (Дівочою)

2.     2Яким стане камінь, якщо його вкинути в Чорне море? (Мокрим)

3.    3.   Що стоїть між вікном і дверима? (Буква «і»)

4.     4.   Чому мисливець шукає зайця? (Бо не знає, де він є.)

5.      5.   Скільки картоплин у горщик влізе? (Жодної, бо вони не лазять.)

6.        6.    Який рік тягнеться один день? (Новий)

7.       7.Чому нові туфлі купують? (Бо дарма в магазині не дають.)

8.       8.Як одним словом можна замінити слова: весна, зима, літо, осінь? (Рік)

9.          9Що у світі найшвидше?(Думка)

       10. Коли гуси починають пливти? (Коли не дістають лапами до дна)

       11.Ким бігала корова, коли була мала? (Телятком)            

      12 . Який вогонь не пече?(Намальований)

1     13.Під яким кущем сидить заєць, коли іде дощ? (Під мокрим)           

       14.У якому морі немає води? (У намальованому)

        15.  Від чого в качки ноги червоні? (Від колін)  

        16. Скільки горобець робить кроків за 7 років? (Жодного)

1    17.  Що людина робить перш ніж встане? (Сидить або лежить)

1    18.  На дубі 4 гілки, на гілці росте 6 яблук. Скільки всього яблук на дереві? (Жодного)

      19.   Куди били перший цвях, коли починали будувати нашу школу? (У шапочку)

Завдання. Розв'яжи цікаву задачу:

1.Взимку коти носять  в’язані шкарпетки на лапках. У одного персидського кота всі шкарпетки порвалися, тільки одна лишилася. Скільки шкарпеток потрібно сплести ?

2.Батько – гусак і мати гусеня мають п’ятеро гусенят. Скільки птахів в цій сім'ї?

3.В кімнаті був ремонт і Сашко заліз правою ногою в зелену фарбу, а лівою - в синю. На підлозі лишилося 5 зелених плям та 4 синіх. Скільки кроків зробив Сашко ?

4.Три Змія – Горинича захотіли одягти капелюхи. Скільки капелюхів потрібно?

5.Коли восьминіг сів обідати, то взяв у кожну з лап по виделці, а в інші лапи взяв ножі. Скільки ножів він взяв ?

6.На дворі ішов дощ. На гілці клену сиділа ворона. Яка вона була?






Немає коментарів:

Дописати коментар