Сторінки

Хімія 7клас. Весна 2022 рік ІІ семестр

07 червня 2022р

 Контрольна робота.

Можна виконати роботу у друкованому тоненькому зошиті з теми. Або:

Контрольна робота з хімії              тема «ВОДА»      І варіант

І рівень ( 3 б)

1. Позначте колір, якого набуває лакмус  в розчинах лугів:

А. синій                        В. малиновий

Б. червоний                  Г. оранжевий

2. Допишіть вираз:

Розчинником називають - …

3.Компонентами розчину є…і … речовина.

ІІ рівень ( 3 б)

4.Перерахуйте фізичні властивості води.

5. З якими речовинами здатна реагувати вода:

А. K 2O         Б. P 2O5             В. FeO  Г. SiO2

6. Встановіть відповідність між формулами гідратів та оксидів:

А. H 2SO4                      1.CuO

Б. KOH                          2.SO3

В. Cu(OH)2                    3.  K 2O

ІІІ рівень ( 3 б)

7. Закінчити рівняння можливих реакцій:

CuO + H 2=

      P 2O5  + H 2O  =

Na 2+  H 2=

8. Обчисліть та позначте масову частку солі в розчині, якщо у воді масою

 57 г  розчинили сіль масою 3 г: А. 5,1%.        Б. 5%.       В.5,4%.         Г. 5,2%.

ІV рівень ( 3 б)

9. Обчисліть та позначте масову частку натрій нітрату(NaNO3) в розчині, якщо до його розчину масою 130 г з масовою часткою солі 12% долили воду масою 70 г.:

А. 7,6%.       Б. 7,5%.         В.7,8%.       Г. 8%.

 

 

І рівень (3б)                       тема «Вода»                                                          

ІІ варіант

1. Позначте колір, якого набуває лакмус  в розчинах кислот:

А. синій                        В. малиновий

Б. червоний                  Г. оранжевий

2. Допишіть вираз:

Розчини – це …

3. Найчастіше як розчинник використовують…

ІІ рівень ( 3 б)

4. Опишіть поширеність води у природі.

5. З даного переліку виберіть формули кислот:

А. CuO   Б.HCl       В.NaOH                                                                                        Г. H2SO4

6. Встановіть відповідність між формулами гідратів та оксидів:

А.Fe(OH)3                       1. CO2

Б. H 2CO3                        2. P 2O5 

В. H 3PO4                        3.Fe 2O3

ІІІ рівень ( 3 б)

7. Закінчити рівняння можливих реакцій:

SO2H 2=

SiO2H 2=

K 2O +  H 2=

8. Обчисліть та позначте масову частку нітратної кислоти (HNO3) в розчині, якщо у воді масою 25 г. розчинили кислоту масою 2 г:

А. 8,7%.       Б. 8,2%.        В. 7,4%.         Г.8,5%.

     ІV рівень ( 3 б)

9. Обчисліть та позначте масову частку калій ортофосфату(K3PO4) в розчині, якщо до його розчину масою 150 г з масовою часткою солі 0,1 долили воду масою 50 г.:

А. 7,2%.      Б. 7,5%.       В. 7,6%.       Г. 7,7%.


31 травня 2022р

Тема. Виконання тренувальних вправ.

У друкованому зошиті стор.109-111. Самостійна робота.

Пройти тест


24 травня 2022р

Тема:Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах

Завдання: переглянути відео


Опрацювати параграф 29 (Лашевська), виконати вправу 14 стор 161

Підготувати (на вибір) навчальні проекти на теми: 

1)Проблема збереження чистоти водойм.

2)Дослідження якості води з різних джерел.

3)Способи очищення води в побуті.

4) Збереження чистоти водойм:розв’язування проблеми у вашій місцевості.

5). Еколого-економічний проект  «Зберігаючи воду – заощаджуй родинний бюджет».



17 травня 2022р

Тема.Кислотні дощі. Проблема чистої води.

Охорона води від забруднень.

Завдання.  Опрацювати матеріал:

Проведемо розминку й згадаємо те, що ви вже знаєте про воду.

1.  Хто й коли вперше здійснив синтез води? (А. Лавуазьє в 1783 р.)

2.  Яке повітря є важчим: сухе чи вологе? (Сухе, тому що молекулярна маса води менше середньої молекулярної маси повітря.)

3.  Чому яйце не тоне в солоній воді? (Тому що густина солоної води більше, ніж прісної, а отже, більше й сила, що виштовхує.)

 4. Чи можна висушити білизну на морозі? (Можна, оскільки лід теж випаровується. )

5.  Назвіть сім найменувань стану води, прийняті в метеорології?  (Пара, лід, сніг, туман, іній, град, хмари.)

6. Чому сталева голка не тоне, якщо її акуратно покласти на поверхню води?  (Це пояснюється силами поверхневого натягу. )

7. Назвіть види природних вод. Яка з них най­більш чиста й чому? (Дощова, тому що вона утворилася внаслідок концентрації пари.)

8.  Чому лід не тоне у воді? Яку користь це при­носить природі? (Густина льоду менша, ніж густина води.)

 Важлива роль в охороні гідроресурсів від забруднення належить очисним спорудам, які бувають різних типів залежно від основного способу знешкодження нечистот:

*   механічним способом очищення нерозчинні домішки видаляються з допомогою системи відстійників і різних пасток (відстоювання, фільтрація);

*   суть хімічного методу полягає у внесенні хімічного реагента, який вступає в реакцію з розчинними й нерозчинними речовинами, що забруднюють воду, і сприяє їх випаданню в осад у відстійниках, звідки вони видаляються механічним шляхом;

*   фізичний метод — це кип'ятіння води, обробка ультрафіолетовими променями, використання ультрафіолетових хвиль і гаммавипромінювання;

*    найпоширенішими методами знешкодження води на водоочисних станціях дотепер залишаються хлорування й озонува для очищення побутових стоків найкращі результати дає біологічний метод: для мінералізації органічних забруднень використовуються процеси життєдіяльності мікроорганізмів;

*    для очищення промислових стоків використовують електролітичний метод: пропускають електричний струм, що призводить до випадання більшості речовин в осад.

               Очищення води в домашніх умовах.

 Вода на Землі проходить через велику кількість фільтрів – земну кору, атмосферу, біосферу. Але людство весь час задавалось питанням, чи можна штучно очистити воду. Було винайдено безліч способів. Найпростіший для нас – пропустити воду через фільтр. Але ж не завжди при собі є такий прилад. Тому, спостерігаючи за природою, люди винайшли інші способи зробити воду чистою. Ось деякі з них:

 - російські землепрохідники в тундрі болотну воду очищали листям горобини. Якщо покласти їх у воду, то вже через 2 години запах та присмак болотної води зникали і бактерії повністю гинули;

- також можуть очищати воду від різних забруднень та бактерій гілочка черемхи, кора вільхи;

- біля криниць обов’язково садили дуб;

- відомий спосіб очищення сріблом. Таку воду називають живою.

- дуже корисною є тала та дощова вода;

- при кипінні води гинуть шкідливі мікроорганізми;

- в Німеччині дуже популярними є саморобні фільтри. Щоб їх виготовити, треба покласти на дно склянки з проробленими дірочками декілька шарів вати, піску та деревного вугілля. Проходячи через такий фільтр, вода звільняється від хлору, йоду, пестицидів, мікроорганізмів, зникає неприємний запах. Шари треба міняти лише 1-2 рази на рік.

4.Охорона водойм від забруднення.

Висновок:отже і нам з вами потрібно бережно відноситися до джерел,криниць, різних водойм, бо без чистої води життя неможливе. Кажуть люди: скільки криниць на землі, стільки зірок на небі. І якщо вам доводилося бачити, як падає небесниця, знайте — то десь заму­лилося джерело. Отже, щоб не згасали зірки, оберігайте живі криниці!

Завдання: у друков.зош заповнити сторінки правильними відповідями стор. 103-105 та 106-108

Відповісти письмово у зошиті  на питання та записати задачу.

1.Що ви дізналися про килотні дощі?

2. Як вони впливають на рослинний і тваринний світ?

3.Яку речовину називають «Соком життя.»?

4.Як ви очищаєте воду в домашніх умовах?

5. Закінчіть рівняння реакцій, вкажіть загальну суму коефіцієнтів:

Nа + Н2O =                               СаO + Н2O=

S0320 =                                 Н2O =

6. Дано:                            Розв’язання

m (реч.)=20 г                 ω=(m(речовини) )/(m (розчину))∙100%

m (води)=130 г             ω = (20/150)

(води)-?

Відповідь: 13,3%


10 травня 2022р

Тема:Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.

Пропоную переглянути відео:

Завдання: у друк.зош. заповнити відповідями вправи на стор. 85-87.



02 травня 2022р

1.Тема:Кількісний склад розчину.Масова частка розчиненої речовини.

Переглянути відео:

Записати задачі у зошит з відео.


2.Тема: Виготовлення розчину. Поняття про кислоти та основи.

Переглянути відео:  "Взаємодія води з оксидами. Поняття про основи"

Завдання: у друкованому зошиті для виконання стор. 97-99. 





03 травня 2022р.

Практична робота 5.Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.

Уважно переглянути відео:

Або:https://youtu.be/61d7Lim8gug
Оформити практичну роботу у зошиті.Записати висновок.
Завдання: у друкованому зошиті виконати вправи на стор.92-93.


19 квітня 2022р(2 ур - чисельник)

Тема: Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

Пропоную переглянути відео:

Завдання: опрацювати параграфи 25, 26 у підручнику(Лашевська), відповісти на 1-5 питань на стор.142 та 1-5 питань на стор.147.


26 квітня 2022р

Тема.  Кількісний склад розчину.Масова частка розчиненої речовини.
Переглянути відео:
Завдання: опрацювати параграф 26.
Записати у зошит приклади рішення задач. Виконати вправи12-14, стор.147.

12квітня 2022року

Узагальнення знань з теми "Кисень"

1.Вибрати правильну відповідь на стор.79 зошита.

2. Зробити записи на стор. 82.

3.Виконати завдання на стор.83-84.


05 квітня  2022рік

Тема:Застосування та біологічна роль кисню.

1)Завдання: переглядаємо відео та записуємо застосування кисню у зошит. У зошиті з друкованою основою даємо відповіді на сторінках 68, вибрати правильну відповідь на стор.70 зошита з друкованою основою.
2)(чисельник) Завдання: розв"язування задач у зошиті - сторінка 72-75 Самостійна робота.


29 березня 2022 року

Тема: Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря

Переглянути відео та виконати завдання з відео, опрацювати параграф 23(сфотографувати та відправити на перевірку вайбером) У зошиті робочому працюємо на сторінках 66,68.


22 березня 2022рік

Тема:Умови виникнення та припинення горіння.

Переглянути відео:

Зробити записи у зошиті з відео. Опрацювати параграф 22 стор.121 у підручнику з Хімії 7кл,автор Лашевська .Виконати вправи:17,18,(19 за бажанням) у зошиті стор.у підручнику121.
Для кращого розуміння пропоную переглянути відео: маркування небезпечних речовин та умови виникнення та припинення горіння.

Рекомендую попрацювати у зошиті з друкованою основою з відповідної теми. Виконані завдання сфотографувати та надіслати.



15 березня 2022рік ІІ семестр

Тема.    Поняття про оксиди, окиснення

Перегляньте відео:

Виконати вправи.
Зразок.

Це    схема за допомогою формул:          H2O2H2O                                                         Na + H2O   NaOH + H2;

  Хімічне рівняння:      2H2  +  O2 = 2H2 або  ще приклад  

                         2Na + 2H2O = 2NaOH + H2.

Самостійна робота.

     I.    1.   Написати рівняння реакцій за такими схемами:

а)  H2 + Cl2     HCl ;                    г)  C + O­2CO2;

          б)  Ca + O → CaO ;                        д)  K + S → K2S;

          в)  CuO + C → CO2 + Cu ;          е)  NaCl + F2 → NaF + Cl2.

    II.   2.  Розставити коефіцієнти в рівняннях. Почніть з елемента, символ якого   підкреслено.

          а) Li2O + H2   LiOH ;     

          б) Fe + Cl2  FeCl3.

в)   NO + O2   NO2;                                             

III.  3. Написати рівняння реакцій за такими схемами:

а)   Fe2O3 + H  Fe + H2O;                б)  Al + I2   AI3.                        

IV. 4. Вставити в схеми хімічних реакцій пропущені формули і підібрати коєфіцієнти:

          а)     H2  H2  +  ?;             а)   Ag2O    ?  + O2;

          б)     ?  + Cl2   PCl 5;             б)   N2 + ?    NH3;

                    в)     B +  …   ВO3;                в)   ? + О2   Р2О5.

Тему записати у зошит. Вивчити основні поняття- оксиди, окиснення. Поставити коефіцієнти у в рівняннях хімічних реакцій. Виконане завдання відправити вайбером.


Немає коментарів:

Дописати коментар