07 червня 2022р
Контрольна робота.
Можна виконати роботу у друкованому тоненькому зошиті з теми. Або:
Контрольна робота з хімії тема «ВОДА» І варіант
І рівень ( 3 б)
1. Позначте колір, якого
набуває лакмус в розчинах лугів:
А.
синій
В. малиновий
Б.
червоний
Г. оранжевий
2. Допишіть вираз:
Розчинником називають
- …
3.Компонентами розчину
є…і … речовина.
ІІ рівень ( 3 б)
4.Перерахуйте фізичні
властивості води.
5. З якими речовинами
здатна реагувати вода:
А. K 2O
Б. P 2O5
В. FeO Г. SiO2
6. Встановіть
відповідність між формулами гідратів та оксидів:
А. H 2SO4
1.CuO
Б. KOH
2.SO3
В. Cu(OH)2 3. K 2O
ІІІ рівень ( 3 б)
7.
Закінчити рівняння можливих реакцій:
CuO + H 2O =
P 2O5 + H 2O =
Na 2O + H 2O =
8.
Обчисліть та позначте масову частку солі
в розчині, якщо у воді масою
57 г
розчинили сіль масою 3 г: А.
5,1%. Б.
5%.
В.5,4%. Г. 5,2%.
ІV рівень ( 3 б)
9. Обчисліть та позначте масову частку натрій нітрату(NaNO3) в розчині, якщо до його розчину масою
130 г з масовою часткою солі 12% долили воду масою 70 г.:
А.
7,6%. Б.
7,5%.
В.7,8%. Г. 8%.
ІІ варіант
1. Позначте колір,
якого набуває лакмус в розчинах кислот:
А.
синій
В. малиновий
Б.
червоний
Г. оранжевий
2. Допишіть вираз:
Розчини – це …
3. Найчастіше як
розчинник використовують…
ІІ рівень ( 3 б)
4. Опишіть поширеність
води у природі.
5. З даного переліку
виберіть формули кислот:
А. CuO Б.HCl В.NaOH
Г. H2SO4
6. Встановіть відповідність
між формулами гідратів та оксидів:
А.Fe(OH)3
1. CO2
Б. H 2CO3 2. P 2O5
В. H 3PO4 3.Fe 2O3
ІІІ рівень ( 3 б)
7.
Закінчити рівняння можливих реакцій:
SO2 + H 2O =
SiO2 + H 2O =
K 2O + H 2O =
8.
Обчисліть та позначте масову частку
нітратної кислоти (HNO3) в розчині, якщо у воді масою 25 г. розчинили
кислоту масою 2 г:
А.
8,7%. Б. 8,2%.
В.
7,4%. Г.8,5%.
ІV рівень ( 3 б)
9. Обчисліть та позначте масову частку калій ортофосфату(K3PO4) в розчині, якщо до
його розчину масою 150 г з масовою часткою солі 0,1 долили воду масою 50 г.:
А.
7,2%. Б.
7,5%. В.
7,6%. Г. 7,7%.
31 травня 2022р
Тема. Виконання тренувальних вправ.
У друкованому зошиті стор.109-111. Самостійна робота.
Пройти тест
24 травня 2022р
Тема:Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах
Завдання: переглянути відео
Опрацювати параграф 29 (Лашевська), виконати вправу 14 стор 161
Підготувати (на вибір) навчальні проекти на теми:
1)Проблема збереження чистоти водойм.
2)Дослідження якості води з різних джерел.
3)Способи очищення води в побуті.
4) Збереження чистоти водойм:розв’язування проблеми у вашій місцевості.
5). Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджуй родинний бюджет».17 травня 2022р
Тема.Кислотні дощі. Проблема
чистої води. |
Охорона води від забруднень.
Завдання. Опрацювати матеріал:
Проведемо розминку й згадаємо те, що ви вже знаєте про воду.
1. Хто й коли вперше здійснив синтез
води? (А. Лавуазьє в 1783 р.)
2. Яке
повітря є важчим: сухе чи вологе? (Сухе, тому що молекулярна маса води менше
середньої молекулярної маси повітря.)
3.
Чому яйце не тоне в солоній воді? (Тому що густина солоної води більше,
ніж прісної, а отже, більше й сила, що виштовхує.)
4. Чи
можна висушити білизну на морозі? (Можна, оскільки лід теж випаровується. )
5.
Назвіть сім найменувань стану води, прийняті в метеорології? (Пара,
лід, сніг, туман, іній, град, хмари.)
6. Чому
сталева голка не тоне, якщо її акуратно покласти на поверхню води? (Це
пояснюється силами поверхневого натягу. )
7. Назвіть
види природних вод. Яка з них найбільш чиста й чому? (Дощова, тому що вона
утворилася внаслідок концентрації пари.)
8.
Чому лід не тоне у воді? Яку користь це приносить природі? (Густина
льоду менша, ніж густина води.)
Важлива
роль в охороні гідроресурсів від забруднення належить очисним спорудам, які
бувають різних типів залежно від основного способу знешкодження нечистот:
*
механічним способом очищення нерозчинні домішки видаляються з допомогою системи
відстійників і різних пасток (відстоювання, фільтрація);
*
суть хімічного методу полягає у внесенні хімічного реагента, який вступає в
реакцію з розчинними й нерозчинними речовинами, що забруднюють воду, і сприяє
їх випаданню в осад у відстійниках, звідки вони видаляються механічним шляхом;
*
фізичний метод — це кип'ятіння води, обробка ультрафіолетовими променями, використання
ультрафіолетових хвиль і гаммавипромінювання;
*
найпоширенішими методами знешкодження води на водоочисних станціях дотепер залишаються
хлорування й озонува для очищення побутових стоків найкращі результати дає біологічний
метод: для мінералізації органічних забруднень використовуються процеси
життєдіяльності мікроорганізмів;
*
для очищення промислових стоків використовують електролітичний метод:
пропускають електричний струм, що призводить до випадання більшості речовин в
осад.
Очищення води в домашніх умовах.
Вода на Землі проходить через велику кількість фільтрів – земну кору,
атмосферу, біосферу. Але людство весь час задавалось питанням, чи можна штучно
очистити воду. Було винайдено безліч способів. Найпростіший для нас –
пропустити воду через фільтр. Але ж не завжди при собі є такий прилад. Тому,
спостерігаючи за природою, люди винайшли інші способи зробити воду чистою. Ось
деякі з них:
-
російські землепрохідники в тундрі болотну воду очищали листям горобини. Якщо
покласти їх у воду, то вже через 2 години запах та присмак болотної води
зникали і бактерії повністю гинули;
- також
можуть очищати воду від різних забруднень та бактерій гілочка черемхи, кора
вільхи;
- біля
криниць обов’язково садили дуб;
- відомий
спосіб очищення сріблом. Таку воду називають живою.
- дуже
корисною є тала та дощова вода;
- при
кипінні води гинуть шкідливі мікроорганізми;
- в Німеччині дуже популярними є саморобні фільтри. Щоб їх виготовити, треба покласти на дно склянки з проробленими дірочками декілька шарів вати, піску та деревного вугілля. Проходячи через такий фільтр, вода звільняється від хлору, йоду, пестицидів, мікроорганізмів, зникає неприємний запах. Шари треба міняти лише 1-2 рази на рік.
4.Охорона
водойм від забруднення.
Висновок:отже
і нам з вами потрібно бережно відноситися до джерел,криниць, різних водойм, бо
без чистої води життя неможливе. Кажуть люди: скільки криниць на землі, стільки
зірок на небі. І якщо вам доводилося бачити, як падає небесниця, знайте — то
десь замулилося джерело. Отже, щоб не
згасали зірки, оберігайте живі криниці!
Завдання: у друков.зош заповнити сторінки правильними відповідями стор. 103-105 та 106-108
Відповісти письмово у зошиті на питання та записати задачу.
1.Що ви дізналися про килотні дощі?
2. Як вони впливають на рослинний і тваринний світ?
3.Яку речовину називають «Соком життя.»?
4.Як ви очищаєте воду в домашніх умовах?
5. Закінчіть рівняння реакцій, вкажіть загальну суму коефіцієнтів:
Nа + Н2O =
СаO + Н2O=
S03+Н20 = Н2O =
6. Дано: Розв’язання
m (реч.)=20
г ω=(m(речовини)
)/(m (розчину))∙100%
m (води)=130
г ω = (20/150)
(води)-?
Відповідь:
13,3%
10 травня 2022р
Тема:Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.
Пропоную переглянути відео:
Завдання: у друк.зош. заповнити відповідями вправи на стор. 85-87.02 травня 2022р
1.Тема:Кількісний склад розчину.Масова частка розчиненої речовини.
Переглянути відео:
Записати задачі у зошит з відео.
2.Тема: Виготовлення розчину. Поняття про кислоти та основи. Переглянути відео: "Взаємодія води з оксидами. Поняття про основи" Завдання: у друкованому зошиті для виконання стор. 97-99. |
Практична робота 5.Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.
Уважно переглянути відео:
Оформити практичну роботу у зошиті.Записати висновок.
19 квітня 2022р(2 ур - чисельник)
Тема: Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
Пропоную переглянути відео:
26 квітня 2022р
Записати у зошит приклади рішення задач. Виконати вправи12-14, стор.147.
12квітня 2022року
Узагальнення знань з теми "Кисень"
1.Вибрати правильну відповідь на стор.79 зошита.
2. Зробити записи на стор. 82.
3.Виконати завдання на стор.83-84.
05 квітня 2022рік
Тема:Застосування та біологічна роль кисню.
2)(чисельник) Завдання: розв"язування задач у зошиті - сторінка 72-75 Самостійна робота.
29 березня 2022 року
Тема: Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря
Переглянути відео та виконати завдання з відео, опрацювати параграф 23(сфотографувати та відправити на перевірку вайбером) У зошиті робочому працюємо на сторінках 66,68.
22 березня 2022рік
Тема:Умови виникнення та припинення горіння.
Переглянути відео:
15 березня 2022рік ІІ семестр
Тема. Поняття про оксиди, окиснення
Перегляньте відео:
Виконати вправи.
Це схема за допомогою формул: H2 + O2 → H2O Na + H2O → NaOH + H2;
Хімічне рівняння: 2H2 + O2 = 2H2 або ще приклад
2Na + 2H2O = 2NaOH + H2.
I. 1.
Написати рівняння реакцій за такими схемами:
а) H2 + Cl2 → HCl ; г) C + O2 → CO2;
б)
Ca + O2 → CaO ; д) K + S → K2S;
в)
CuO + C → CO2 + Cu ; е) NaCl
+ F2 → NaF + Cl2.
II. 2. Розставити коефіцієнти в рівняннях. Почніть з елемента, символ якого підкреслено.
а) Li2O + H2 → LiOH ;
б) Fe + Cl2 →FeCl3.
в) NO + O2 → NO2;
III. 3. Написати рівняння реакцій за такими
схемами:
а) Fe2O3 + H2 → Fe + H2O; б) Al + I2 → AI3.
IV. 4. Вставити в схеми хімічних реакцій пропущені формули і підібрати коєфіцієнти:
а) H2O → H2 + ?; а) Ag2O → ? + O2;
б) ? + Cl2 → PCl 5; б) N2 + ? → NH3;
в) B + … → ВO3; в) ? + О2 → Р2О5.
Тему записати у зошит. Вивчити основні поняття- оксиди, окиснення. Поставити коефіцієнти у в рівняннях хімічних реакцій. Виконане завдання відправити вайбером.
Немає коментарів:
Дописати коментар