Сторінки

Біологія 9кл. 14 березня 2022 року. ІІ семестр

09 червня 2022р

Тема: Основні загальні властивості живих систем
Пропоную переглянути відеоВідповісти на питання.


06 червня 2022р

Узагальнення з теми:"Біологія як основа біотехнології та медицини"
Завдання: пройти тест


02 червня 2022р

Тема: Клітинна (тканинна) інженерія.
Завдання: переглянути відео та опрацювати параграф 58.
Відповісти на питання


30 травня 2022р

Тема:Генна (генетична) інженерія. Генетично модифіковані організми.
Завдання: опрацювати параграф 57 та переглянути відео і законспектувати основні поняття




26 травня 2022р

Тема:Особливості селекції тварин, рослин та мікроорганізмів. Огляд традиційних біотехнологій.
Завдання: опрацювати параграф §55,§56, переглянути відео1, відео 2 та відповісти на питання тесту
1) Відео1.
2) відео 2



23 травня 2022р

Тема:Біологія як основа біотехнології та медицини. Завдання сучасної селекції.
Завдання: опрацювати параграф §54, переглянути відео, та відповісти на питання тесту

19.05.2022р

Тема.Захист і збереження біосфери, охорона навколишнього середовища.
Завдання: опрацювати параграф §53, переглянути відео:
Пройти тест


16.05.2022р

Тема.Біосфера як  цілісна системи.
Завдання: опрацювати параграф §52 , записати основні поняття та переглянути відео :



12.05.2022р

Тема.Стабільність екосистем та причини її порушення.
Завдання: опрацювати §51, переглянути відео. Пройти тести



05 травня 2022р.

Тема:Біотичні, абіотичні та антропогенні екологічні фактори.
Завдання: опрацювати параграф §50, переглянути відео та скласти перелік факторів, які впливають на рослину- абіотичні, біотичні та антопогенні.




25 квітня 2022р

Тема.Екологія. Екосистема. 

Завдання: переглянути відео та опрацювати §48, зробити короткий конспект понять цієї та наступної теми.  


28 квітня 2022р 

Тема:Харчові зв’язки. Потоки енергії в екосистемах

Завдання: опрацювати §49 та переглянути відео:
Відповісти на питання:тесту (результати сфотографувати та відправити вайбером)


18 квітня 2022р

Тема:  Неклітинні форми життя: віруси.
             Віруси — позаклітинні форми життя, які являють собою автономні генетичні системи, нездатні до самостійного існування поза організмом або клітиною хазяїна, тобто є облігантними внутрішньоклітинними паразитами. Віруси займають суміжне положення між живою і неживою матерією. До основних рис, що відрізняють їх від живих організмів, належать: відсутність клітинної будови; відсутність власної білок-синтезуючої системи; геном вірусів може бути представлений не тільки ДНК, але й РНК.

Після проникнення вірусу в клітину-хазяїна його нуклеїнова кислота передає спадкову інформацію про вірусні білки в білоксинтезуючий апарат клітини.

                У деяких вірусів вірусна частинка містить іРНК, яка відразу ж сполучається з рибосомами хазяїна і спричинює синтез вірусних білків, у інших іРНК синтезується на РНК чи ДНК вірусу.

Особливим випадком є вбудова вірусної ДНК у ДНК клітини-хазяїна. При цьому не відбувається незалежного синтезу вірусних білків, а лише в комплексі з білками клітини. До таких вірусів належать деякі бактеріофаги та віруси, що призводять до певних ракових захворювань. Їхні білки не вбивають клітину, однак змінюють її властивості (наприклад, ракові клітини набувають здатності необмеженого росту та частих поділів тощо).

      У подальшому віруси за допомогою продуктів власної життєдіяльності пригнічують синтез білків клітини-хазяїна, тобто трансляцію інформації з ДНК на іРНК клітини, і стимулюють синтез власних білків, використовуючи білоксинтезуючий апарат клітини-хазяїна та її енергетичні ресурси. Водночас молекули нуклеїнової кислоти вірусу подвоюються.

        Завершується процес розмноження вірусів у клітині-хазяїні складанням вірусних частинок, тобто вірусна нуклеїнова кислота «одягається» в оболонку із синтезованого клітиною вірусного білка.

Окрім вірусів у природі зустрічаються ще й інші інфекційні агенти, так  як віро їди та пріони

Віроїди. Назва «віроїд» була запропонована в 1971 р. Т. Дінером. Від вірусів віроїди відрізняються за такими ознаками:

1.  Відсутня білкова оболонка, віроїди складаються тільки із інфекційної РНК.

2.  Віроїди – найменші, здатні до розмноження частинки, які відомі у природі. Їх РНК становить тільки 300-400 нуклеотидів.

3.  Віроїди – це однокільцеві РНК.

4.  Молекули РНК віроїдів не кодують власних білків.

З 1971 р. виявлено біля 10 видів віроїдів, які відрізняються за первинною структурою, хазяїнами, яких вони вражають, сиптомами хвороб. Вони вражають рослинні клітини.

Пріони. Таку назву запропонував, С. Прузінер, який їх відкрив у  1982 р. Це низькомолекулярні білки, які не містять нуклеїнових кислот. Пріони складаються із особливого білка, який існує у вигляді двох ізомерів. Один з них – нормальний клітинний протеїн. Він складається із 254 амінокислотних залишків і, на думку вчених, беруть участь у регуляції добових циклів багатьох гормонів. У здорових тварин його вміст складає 1 мкг/г тканини мозку (найбільше його в нейронах).

       Інший ізомер – аномальний. Від нормального він відрізняється вторинною структурою. Його вміст у хворих тварин в 10 раз більший, ніж у здорових. Відомо біля 12 пріонових хвороб, шість з яких спостерігають у тварин. Шість хвороб описані і в людей (Коров’ячий сказ або хвороба Крейтцфельда-Якоба, куру, синдром Альперса). Це хвороби із сповільненою дією, які часто призводять до порушень діяльності ЦНС та смерті.

      Природа пріонів до цього часу остаточно не з’ясована. Із вірусами їх об’єднують малі розміри, нездатність розмножуватися на штучних поживних середовищах, специфічне коло хазяїнів. Але в той час від вірусів вони відрізняються тим, що по-перше, у пріонів  немає власного геному, отже, вони не можуть розглядатися, як живі істоти, по-друге, вони не провокують імунної відповіді, а по третє, є набагато стійкішими за віруси до температури, дії УФ-опромінення, іонізуючої радіації.

Пропоную переглянути відео:Неклітинні форми життя - віруси. Прокаріоти

або


Опрацювати параграф 46.Відповісти письмово на питання 1-9 на стор.195

21 квітня 2022р

Тема:Еукаріоти: гриби, рослини, тварини.

Завдання : переглянути відео та опрацювати параграф 47 та пройти тест ( результати роботи присилати)



11 квітня 2022року

Узагальнення з теми:"Еволюція органічного світу"
( відповідати чесно, результат сфотографувати т а відправити вайбером)

14 квітня 2022року
Тема: Біорізноманіття.Основи еволюційної філогенії та систематики.
Пропоную переглянути відео:


Опрацювати параграф §45,відповісти письмово на шість питань після параграфа на сторінці 190.(записати у зошит дату, тему,питання та відповіді до питань. Сфотографувати та відправити вайбером)

04 квітня 2022року

Тема:Наукові погляди на походження та історичний розвиток життя.

Завдання:переглянути відео, зробити короткі записи основних понять теми та опрацювати параграфи 42 та 43.

07 квітня 2022рік.
Тема: Етапи еволюції людини.
Переглянути відео, опрацювати параграф 44, створити у зошиті та заповнити таблицю з відео.

 28 березня 2022рік

Тема:Еволюція. Погляди Ж-БЛамарка. Теорія еволюції Ч. Дарвіна.

Переглянути відео:

Опрацювати:§38,§39. Робота в  зошиті з друкованою основою. Короткий конспект основних понять.(фотографуємо та присилаємо)


31 березня 2022року.
Тема: Основні положення сучасної теорії еволюції.  Популяція. Видоутворення.

Переглянути відео: Популяції та їхні характеристики

                          або  Популяція, її характеристики   
                                
  Критерії виду Видоутворення                                                        або  Видоутворення
Опрацювати:§40,§41. Робота у зошиті з друкованою основою.Зазначити основні поняття у конспекті та вивчити і розуміти їх.(фотографуємо та присилаємо)


21березня 2022рік

Тема.      Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування.

Переглянути відео:

Завдання: 1) опрацювати параграф 37. Зробити короткий конспект - зазначити головне у зошиті.
2) відповісти на питання у друкованому зошиті з даної теми. (фото відправити  у вайбері)

24 березня 2022року.
Тема: Узагальнення знань з теми"Спадковість і мінливість".
Результат сфотографувати та відправити.(відповідати чесно та помірковано)


14 березня 2022рік Біологія 9кл.
Тема:   Генотип організму як цілісна інтегрована система
           Форми мінливості. Модифікаційна мінливість.

Переглянути відео:

Переглянути відео:
Зробити короткий конспект. Вивчити основні поняття, розуміти їх.


Завдання: 1)Опрацювати параграф 34,35.

2) Проект. Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня)/родовід родини видатних людей (за вибором учня). 

Виконані завдання відправляти вайбером.

Немає коментарів:

Дописати коментар