Сторінки

Виховні години з безпеки життєдіяльності

Тема1виховної години "Правила дорожнього руху"до тижня "Правила дорожнього руху знай - життя та здоровя зберігай!"
(09.09 -13.09.19.)https://drive.google.com/file/d/1pIuKbkQbCkEp_GWwvWn9QiCckHJAV3pv/view?usp=sharing
Тема2 виховної години "Пожежна безпека у громадських приміщеннях" до тижня "Про вогонь нам треба знати, ним не можна жартувати!(04.11 08.11.19)  https://drive.google.com/file/d/1j9XK14uh6gYdEjfTKCk2eTrVU0IaLnGw/view?usp=sharing
Тема3 тренінгу "Здоров"я - джерело життя" до тижняЗдоровя дітей - здоровя нації"(20.01 - 24.01.2020)https://drive.google.com/file/d/1uPQpjyUj8lD7PmaeAP9S9r6lSCEACw1c/view?usp=sharing
Тема4 виховної години "Наша безпека" до тижня "Щоб не трапилось біди, обережним будь завжди!"(13.04-17.04)https://drive.google.com/file/d/1DrEjvlsRa78hwUInyBNjSMqG5x6IbnvM/view?usp=sharing
Тема5  виховної години "Правила дорожнього руху.Будь обережним на дорозі" до тижня "Рушаєш у дорогу чи далеку путь - про правила дорожні не забудь!"(11.05-15.05)https://drive.google.com/file/d/10FwhB9PozuU_dbaER0QdgPGxbGHZ7ZMD/view?usp=sharing
Теми виховних годин з безпеки життєдіяльності з 12.03 по 28.05.2020року.
25. Оберіть життя.- 17.03.2020р.
26. Зір і світло.- 24.03.20р.
27. На вулиці.- 31.03.20р.
28. Пожежі. -07.04.20р.
29. Добре спиш – добре живеш.-14.04.20р.
30. Профілактика кишкових захворювань.-21.04.20р.
31. Вільний час.-28.04.20р.
32. Вимушена ночівля.-05.05.20р.
33. Пожежна безпека.-12.05.20р.
34. На воді.- 19.05.20р.
35. Аксіоми загартовування.-26.05.2020р.


Тема 25.:Оберіть життя.

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом. 

- Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?
Памятка:
*   Не економ час за рахунок сну.
*   Прокинувшись, відкрий фрамугу чи кватирку і провітри кімнату.
*   Щоранку за будь-якої погоди роби зарядку.
*  Почисти зуби, вмий з милом обличчя, ноги, руки, шию, під пахвами, якщо є можливість — роби холодні обтирання.
*   Влітку ходи босоніж. Поступово привчай себе виходити на холод навіть взимку на декілька хвилин.
*   Поснідай і лише після цього йди до школи.
*  У школі перед уроками провітрюй класну кімнату.
*   Читаючи і пишучи — сиди правильно, тримай голову на відстані 35 см від книги чи зошита. Для цього використовуй підставку.
*   Дбай про чистоту голови, вух, ніг та рук.
*   Мий руки перед вживанням їжі.
*   У класній кімнаті та вдома знімай верхній одяг та взуття.
*   Готуй уроки після провітрювання кімнати або при відкритій кватирці.
*   Не читай у ліжку. Кожні 35 хвилин роби перерву.
*   Щодня проходь не менше 3 км. Бажано робити прогулянки серед природи (в лісі, саду, на квітучих луках чи в полі).
*   Жодного дня без фізичної праці. В праці — довголіття людини.
* Перед сном почисти одяг та взуття, приготуй зошити і книги, зроби прогулянку на свіжому повітрі, почисти зуби та помий ноги, провітри кімнату; а якщо можеш — спи з відкритою кватиркою, а влітку — на подвір'ї, саду чи на балконі.

Тема 26.: Зір і світло.
Мета: формувати потребу в особистій гігієні, правильному і регулярному догляді за своїми очима; пробуджувати інтерес до застосування профілактичних заходів для збереження гостроти зору; мотивувати учнів на пропагування здорового способу життя в своїй родині; виховувати бережливе відношення  до самого себе.
Правила гігієни зору

1.      Умиватися вранці та ввечері.
  2.    Дивитися  телевізор не більше 1 години.
 3.     Не читати лежачи.
 4.     При читанні й письмі світло повинно освітлювати  сторінку зліва.
 5.     Відстань від очей до тексту повинно бути   30-35см.
6.      Вживати в їжу петрушку, моркву, цибулю, помідори, солодкий червоний перець, чорницю.
7.      Робити  гімнастику для очей.


1.      Коли ти читаєш, пишеш, вишиваєш або виконуєш іншу зорову роботу, слід правильно сидіти за партою або столом. Сторінка або предмет, з яким ти працюєш, мають бути якісно освітлені.
2.      Від очей до сторінки, тканини для вишивання тощо відстань має становити 30-35 сантиметрів.
3.      Настільна лампа мас бути розташована ліворуч для правшів і, відповідно, праворуч -— для лівшів, інакше на сторінку падатиме тінь від руки.
4.      Читати в ліжку та транспорті дуже шкідливо. Лежачи, неможливо весь час рівно тримати книжку перед обличчям — руки втомлюються, і відстань від сторінки до очей весь час змінюється. Під час руху транспорту руки, що тримають книжку, тремтять. При цьому кривизна очного кришталика весь час змінюється, що призводить до погіршення зору.
5.      Не сиди перед екраном телевізора чи монітором більше за 30-45 хвилин на добу, бо їхнє випромінювання дуже шкідливе для очей.
6.      Не забувай робити перерви кожні 15 хвилин, коли читаєш, виконуєш домашнє завдання, переглядаєш телевізійні програми чи працюєш за комп'ютером. Під час перерв активно рухайся, виконуй спеціальні вправи для очей.
Тема 27.:На вулиці.
Мета: ознайомити учнів з місцями безпечної частини проїжджої частини дорого, із дорожніми знаками; закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпеки на вулицях; розвити пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях.
Памятка з правил дорожнього руху


1. Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.
2. Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.
3. Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу, поглянути на обидві сторонни ( спочатку на ліву, потім на праву) і лише тоді починати рух.
4. Перетинати проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.
5.  При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд треба під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, якщо вона добре проглядається.
6.  Іти, а не бігти через дорогу.
7.  Допомагати в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).
8.  Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.
9.  Бути вихованим, культурним. Виконувати усі обов’язки пасажира.
10.  Дотримуйся правил їзди на велосипеді.
11.  У разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і перебувати на місці до прибуття працівників поліції.


Тема 28.: Пожежі.

Мета: розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі, про ознаки несправності обігрівальних приладів; навчати вимикати несправний електроприлад, гасити невелику пожежу; спонукати учнів до виконання правил користування обігрівальними приладами; виховувати відповідальність.
                       Причини пожеж різні. Але найчастіше пожежа виникає тому, що з вогнем поводилися необережно або залишили його без нагляду. Щоб вогонь з доброго помічника не перетворився на небезпечного ворога, дотримуйся правил пожежної безпеки.
1)    Не грайся сірниками, свічками, запальничками.
2)    Самостійно не запалюй газову плиту, не розтоплюй піч. Не суши над ними і біля них білизну, інші речі.
3)    Без дорослих не користуйся петардами, бенгальськими вогнями та феєрверками.
4)    Не чіпай бензину, ацетону, гасу та інших легкозаймистих речовин.
5)    Не залишай без нагляду ввімкнені електроприлади.
6)    На вулиці теж не жартуй з вогнем!
7)    Не розпалюй багаття.
8)    Не кидай у вогнище різні флакони та балони.
9)    Не підпалюй сухої трави, листя, сіна, тополиного пуху тощо.
§  У разі пожежі необхідно діяти швидко. Коли вогонь ще не набрав сили, а полум’я невелике, можна залити його водою, накрити ковдрою або засипати піском, землею.
§  Якщо загасити вогонь не вдається, треба негайно залишити місце пожежі та звернутися по допомогу до дорослих. Якщо поряд нікого немає, слід викликати пожежників, зателефонувавши за номером 101. Назвати місце пожежі (адресу), своє прізвище.
§  У жодному разі не можна ховатися під ліжко, стіл, у шафу та інші місця, адже пожежники можуть тебе не знайти. Уважно слухай їх і виконуй усе, що вони говорять.
ü Пам'ятайте, що не можна вдома:
ü користуватися несправними електричними побутовими приладами;
ü захаращувати балкони і підвали;
ü гратися з вогнем;
ü зберігати на балконах і в гаражах легкозаймисті матеріали;
ü сушити речі над плитою.
Правила гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння:
·        слід вимкнути джерела струму, перекрити крани газоподачі, джерело вогню накрити простирадлом;
·        якщо пожежа виникла через несправність електропроводки, нічого не можна заливати водою, можна взяти пісок, повстину, вогнегасники,"
·        вікна відкривати не можна, бо кисень посилить вогонь.
o   Якщо вогонь відразу загасити не вдалося, необхідно якомога швидше покинути приміщення і покликати на допомогу дорослих. Якщо є можливість, закрити по дорозі всі двері.
o   Не можна ховатися у шафах, під ліжком чи столом, у туалеті чи ванній кімнаті. Необхідно зателефонувати за номером 101 і повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім’я та по батькові, скільки поверхів у будинку.
o   Під час пожежі заборонено користуватися ліфтами; з висотного будинку не біжіть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.
o   Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробуватися до виходу поповзом, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом.
 Тема 29.: Добре спиш – добре живеш.

Мета: ознайомити  з користю сну та  дотримання правильного режиму сну.
Сон, напевно, найефективніший  спосіб усунення розумової і фізичної втоми. Якби  ми не спали, то відпущений нам життєвий термін був би дуже короткий. А тому, щоб твоя нервова система раптово не вийшла з ладу, тобі потрібно спати мінімум 9 годин на добу. Коли ти подорослішаєш і станеш повноправним громадянином нашого суспільства, потреба твого організму в сні скоротиться до 8 годин на добу. Існує також таке поняття, як життєві біоритми - стани організму, що змінюють одне одного. Стан активності  (ти не спиш) змінюється станом спокою (ти спиш), і зв'язано це зі зміною дня і ночі. За час земної доби, що складає  24 години, температура, освітленість, вологість повітря й атмосферний тиск періодично змінюються. Людський організм пристосувався до цих коливань, і під час сну наші органи розслаблюються, відпочивають.
Правильний режим забезпечить тобі і нормальний сон, і активний відпочинок, і раціональний режим харчування, і вміле сполучення фізичної і розумової роботи. Середня температура повітря, по рекомендаціях вчених і лікарів, не повинна перевищувати 17-18°С, інакше замучать кошмари.

Необхідний свіжий  приплив повітря під час сну, а це значить, що краще на ніч відкривати кватирку. У цьому випадку організм буде швидше розвантажуватися від загальної втоми. Ти зможеш мати  максимум користі зі сну: настрій завжди буде гарний, здатність   навчатися - високою.


Тема 30.: Профілактика кишкових захворювань.
Мета:  ознайомити з профілактикою кишкових інфекцій, розвивати  уявлення учнів про гігієну.
Пік кишкових інфекцій зазвичай припадає на спекотну пору року. Підвищена температура навколишнього середовища сприяє поширенню збудників, які викликають захворювання на кишкові інфекції. До організму такі збудники потрапляють, головним чином, з інфікованою водою, зіпсованими та неякісними харчовими продуктами або контактно-побутовим шляхом через брудні руки.
Основною причиною виникнення гострих кишкових інфекцій є елементарне недотримання правил особистої гігієни, технології приготування страв, умов та термінів зберігання сировини та готових страв, вживання неякісних харчових продуктів, які містять в собі збудник захворювання, тощо.
Для профілактики гострих кишкових інфекцій необхідно:
·         дотримуватися правил особистої гігієни;
·         ретельно мити руки з милом перед вживанням їжі, після повернення з вулиці та після кожного відвідування вбиральні;
·         мити та тримати у чистоті всі поверхні та кухонні прилади, що використовуються для приготування їжі;
·         користуватися індивідуальним посудом;
·         запобігати проникненню комах та тварин до приміщень, де відбувається приготування їжі та зберігаються харчові продукти;
·         регулярно мити та обдавати окропом дитячий посуд та іграшки;
·         окремо готувати і зберігати сирі та готові до вживання харчові продукти (сире м’ясо, птицю, рибу, овочі, фрукти тощо);
·         для обробки сирих продуктів використовувати окремі кухонні прилади (ножі, обробні дошки тощо);
·         добре прожарювати або проварювати продукти, особливо м’ясо, птицю, яйця і рибу;
·         дотримуватись відповідного температурного режиму при зберіганні харчових продуктів (не залишати приготовлені харчові продукти при кімнатній температурі більше, ніж на 2 години);
·         використовувати безпечну воду, не пити воду з неперевірених джерел;
·         вживати бутильовану воду, у разі неможливості придбання бутильованої води використовувати охолоджену кип’ячену воду;
·         використовувати харчові продукти, оброблені з метою підвищення їх безпеки, наприклад, пастеризоване молоко;
·         мити та обдавати окропом фрукти і овочі, особливо у разі споживання їх у сирому вигляді;
·         не вживати продукти з вичерпаним терміном придатності, використовувати для приготування їжі тільки свіжі харчові продукти;
·         при транспортуванні і зберіганні харчових продуктів використовувати чисту упаковку (поліетилен, контейнери для харчових продуктів тощо);
·         не купувати харчові продукти у випадкових осіб або в місцях несанкціонованої торгівлі;
·         не давати маленьким дітям некип’ячене розливне молоко, сирі яйця тощо;
·         не купатися в непроточних водоймах, у місцях несанкціонованих пляжів, уникати заковтування води під час купання;
·         уникати контактів з особами, які мають ознаки інфекційного захворювання;
·         при появі симптомів захворювання (підвищення температури тіла, біль голови, інтоксикація, блювання, рідкі випорожнення, біль у животі, висипання на шкірі тощо) своєчасно звертатися за медичною допомогою. Самолікування може призвести до значних ускладнень.

Тема 31.:Вільний час.
Мета: дати поняття про вільний час та дозвілля.
Вільний час - це час, не зайнятий роботою і якоюсьіншою справою. Складовою вільного часу є дозвілля - час, що витрачається на необхідну громадську, творчу та іншу діяльність; це також аматорські заняття й праця, споживання духовних благ, заняття спортом, фізичною культурою, іграми, зустрічі з рідними, друзями тощо. До сфери дозвілля не можна віднести асоціальну поведінку індивіда, яка не співпадає із загальноприйнятними соціальними нормами життя. Асоціальна поведінка є частиною вільного часу, яка проводиться непродуктивно та безрезультативно для особистісного розвитку.
Дозвілля пов'язують з вільним часом, який людина використовує на власний роздум: "дозвілля - вільний від п раці час, час відпочинку". Робочим часом учня є навчання. Вся його позанавчяльна діяльність є вільним часом. Для учня - це час канікул , вихідні дні, вільні вечори, коли виконані домашні завдання, тощо. Таким чином, дозвілля є складовою позанавчальної діяльності учнів, тобто - вільного часу.
Дозвілля - це час, призначений для сапопізнання та самореалізації, саморозвитку та самовдосконалення особистості. Дозвілля - діяльність індивіда у вільний час, обрана за власними інтересами і нахилами, в якій він може виявити себе як особистість.
Часто вільний час ототожнюють з дозвіллям. У повсякденному таке ототожнення можливе. Однак ці поняття якісно різняться. Вільний час може бути: 1) часом для спікування, розваг, активного і пасивного відпочинку; 2) Часом для більш піднесеної діяльності - для розвитку та вдосконалення здібностей особистості. Вітчизняні дослідники вільного часу відносять до дозвілля "сукупність вільної діяльності, у процесі якої здійснюється розвиток членів суспільства шляхом задоволення безпосередніх духовних і фізичних потреб в основному відновлювального характеру ".
Від багатьох чинників залежить те, якою діяльністю буде зайнятий молодший учень, учень-підліток чи старшокласник у вільний час.Якщо ця діяльність спрямована на задоволення його базових потреб, на формуванню ціннісних орієнтацій, сприяє духовному, фізичному, соціальному і психічному зростанню, то така діяльність є соціально значимою. Саме соціально значиму діяльність учнів у вільнй час можна визначати як дозвіллєву. 
               Вільний час - це час, не зайнятий роботою і якоюсьіншою справою. Складовою вільного часу є дозвілля - час, що витрачається на необхідну громадську, творчу та іншу діяльність; це також аматорські заняття й праця, споживання духовних благ, заняття спортом, фізичною культурою, іграми, зустрічі з рідними, друзями тощо. До сфери дозвілля не можна віднести асоціальну поведінку індивіда, яка не співпадає із загальноприйнятними соціальними нормами життя. Асоціальна поведінка є частиною вільного часу, яка проводиться непродуктивно та безрезультативно для особистісного розвитку.
Дозвілля пов'язують з вільним часом, який людина використовує на власний роздум: "дозвілля - вільний від п раці час, час відпочинку". Робочим часом учня є навчання. Вся його позанавчяльна діяльність є вільним часом. Для учня - це час канікул , вихідні дні, вільні вечори, коли виконані домашні завдання, тощо. Таким чином, дозвілля є складовою позанавчальної діяльності учнів, тобто - вільного часу.
               Дозвілля - це час, призначений для сапопізнання та самореалізації, саморозвитку та самовдосконалення особистості. Дозвілля - діяльність індивіда у вільний час, обрана за власними інтересами і нахилами, в якій він може виявити себе як особистість.
                Часто вільний час ототожнюють з дозвіллям. У повсякденному таке ототожнення можливе. Однак ці поняття якісно різняться. Вільний час може бути: 1) часом для спікування, розваг, активного і пасивного відпочинку; 
         2) часом для більш піднесеної діяльності - для розвитку та вдосконалення здібностей особистості. Вітчизняні дослідники вільного часу відносять до дозвілля "сукупність вільної діяльності, у процесі якої здійснюється розвиток членів суспільства шляхом задоволення безпосередніх духовних і фізичних потреб в основному відновлювального характеру ".
                Від багатьох чинників залежить те, якою діяльністю буде зайнятий молодший учень, учень-підліток чи старшокласник у вільний час.Якщо ця діяльність спрямована на задоволення його базових потреб, на формуванню ціннісних орієнтацій, сприяє духовному, фізичному, соціальному і психічному зростанню, то така діяльність є соціально значимою. Саме соціально значиму діяльність учнів у вільнй час можна визначати як дозвіллєву.

Тема 33.: Пожежна безпека.https://drive.google.com/file/d/1OqRDlLj44bhkT9c4IxAq78VbDioTwkYR/view?usp=sharing


Тема 34 Ознайомлення з правилами поведінки на воді і біля водойми.

Існують такі правила:

1. Перше купання слід починати у тиху сонячну погоду, коли вода добре прогрілася.

2. Купатися можна лише у спеціально відведених місцях: на пляжах, водних станціях.

3. Не можна купатися поодинці.
4. Не можна купатися у невідомих місцях.
5. Купатися потрібно під наглядом дорослих.
6. Не можна купатися у заборонених місцях.
7. Перебувати у воді можна не більше 20 хвилин.
8. Небезпечно плавати на надувних автомобільних камерах, дошках.
9. Не можна купатися одразу після того, як попоїв або довго засмагав на сонці.
10. Не можна купатися у ріках зі швидкою течією, біля мостів.
11. Не слід запливати за обмежувальні буї, підпливати до пароплавів, катерів чи човнів, що рухаються.
12. Небезпечно плавати там, де багато водяної рослинності, та пірнати з каміння, яке знаходиться під водою.
13. Тим, хто не вміє плавати, не можна заходити у воду вище пояса.
14. Не можна штовхати будь-кого у воду, особливо несподівано.
15. Не можна пустувати у воді. Це дуже небезпечно.
Тема 35.Аксіоми загартовування.https://drive.google.com/file/d/1SkhxgTcbp0eMn6abA5sxVUBWCjeAzAOr/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар